۱۳۸۷ تیر ۱۵, شنبه

اگه رولت نشد، شیرینی تر



من همیشه با رولت درست کردن مشکل داشتم. یعنی راستش فکر می کنم درجه ی فرم تنظیم نیست چون رولت رو باید زود از تو فر در آورد، مثلا" بین 10 تا 12 دقیقه ولی تو این مدت رولت من نمی پخت و مجبور می شدم مدت بیشتری بذارم تو فر بمونه. این هم باعث می شد کناره های خمیر خشک بشه. اگرهم کمی زودتر در می آوردم روی خمیر چسبنده می شد و وقتی می پیچیدمش تو پارچه همه می چسبید به پارچه.
خلاصه.... الان لمش دستم اومده. دو تا تغییر دادم و در هر دو نتیجه ی کار مطلوب تر شد. البته به نظر من هنوز ایده آل نیست. یکیش اینه که باید اونقدر درجه ی فر رو بالا ببرید تا در اون زمان معین نون رولت پخته بشه که این نیاز به چندین بار امتحان کردن داره. به این ترتیب که هر دفعه کمی درجه رو بالا ببریم و ببینیم چه اتفاقی می افته. دیگه اینکه فر من 4 طبقه داره و در خیلی از دستور ها، مثل همین رولت، شیرینی رو باید در طبقه وسط گذاشت که من می ذاشتم طبقه 3 از پایین، یعنی یکی مونده به آخر. ایندفعه گذاشتم رو طبقه ی دوم از پایین، یعنی یک طبقه پایین تر و نتیجه ی بهتری بهم داد.
حالا... این حرفا به این عکس چه ربطی داره؟ در یکی از چندین هزار دفعه ای که نون رولت من کناره هاش کمی خشک شد و نمی شد پیچیدش، از وسط نصفش کردم، رو نصفش کمی آب کمپوت زدم و موز و خامه ی سفید مالیدم. نصف دیگر رو گذاشتم روش و باز کمی آب کمپوت زدم، روش خامه ی کاکائویی مالیدم، بعد برش های مربع زدم و این جوری تزیینش کردم.

۲ نظر:

رنگین کمان گفت...

به به چه خوشگل خوشمزه تزئین کردی دستت درد نکنه.
به جرات می تونم بگم گه چند تاشو تو یه چشم به هم زدن با یه چای میتونم بخورم.
فکر کنم اینجا بتونم شیرینی و کیکهای خوشمزه خوشمزه یاد بگیرم.
منم لینکتون کردم.
حتما دوباره سر میزنم.
موفق باشی.
بابا عجب راه دشواری داره این نظر دادن (;

ناشناس گفت...

سلام عزیزم از طریق وبلاگ رنگین کمان کشفتون کردم خیلی خوشحالم از اشنایی با شما و بهتون تبریک میگم بابت این همه سلیقه و هنر حتما مشتری دائم وبلاگتون خواهم شد
ماری