۱۳۸۷ مرداد ۱۷, پنجشنبه

دلمه


بعضی ها هیچ میونه ای با دلمه ندارن که البته سرشون بدجوری کلاه رفته. میون اونهایی هم که این غذا رو دوست دارن تعدادی هستن که همه نوعش رو دوست ندارن. من خودم این غذا رو دوست دارم و همه نوعش رو هم می خورم غیر از دلمه ی فلفل دلمه ای اون هم به این خاطر که فلفل دلمه ای معده ام رو اذیت می کنه. البته گاهی هم با پررویی تمام می خورم و بعد پای لرزش می شینم. تو خونه ی ما همیشه دلمه با خامه سرو می شده. واقعا" عالیه. به من اعتماد کنید و یه بار امتحان کنید. الان به دلایل مختلف که یکیش حفظ زیبایی هیکل و اینجور چیزاست با ماست خامه ای می خورم که البته تفاوت زیادی با خامه از لحاظ کالری نداره و برای همین باز هم خامه رو ترجیح می دم چون طعمش خیلی بهتره. دلمه هایی که من می شناسم دلمه ی بادمجون، فلفل دلمه ای، برگ مو، کدو سبز، برگ کلم، و گوجه فرنگی هست. اگه انوع دیگرش رو شما بلد هستین خوشحال می شم یاد بگیرم.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام هیرسا جان
خیلی عکسها هوس برانگیز و زیبایی هستند
دستت درد نکنه عزیزم
منم همه چور دلمه را دوست دارم
حتما این دفعه با خامه امتحان میکنم
منم به غیر از اینها که گفتی دلمه دیگه ای رو نمیشناسم

ناشناس گفت...

سلام
من تا حالا با خامه امتحان نکردم
میشه خواهش کنم طرز تهیشو بگید
یه دنیا ممنون

Hirsa گفت...

دوست عزیز ممنون از اینکه به من سر زدید. راستش دستور خاصی نداره فقط باید مقداری خامه کنار بشقاب یا روی دلمه تون بریزید و هر چنگالی که از غذا بر می دارید کمی به خامه آغشته باشه. امیدوارم که دوست داشته باشید.

ناشناس گفت...

سلام خانومی ...مرسی از این عکس های واقعا تو دل برو ...و پیشنهادت برای استفاده از خامه ...در مورد انواع دلمه ها، منم همین ها رم می درستم اما دوستی دارم که هر چیزی رو دلمه می کنه! مثلا من خونه اونها دلمه سیب خوردم و همین طور دلمه برگ انجیر! که اولیش خوب بوده اما دومیش نه زیاد! الان یادم نیست که بازم دلمه دیگه ای میشناسم یا نه..اما اگه یادم اومد حتما میام و اطلاع رسانی می کنم :)