۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

پیتزا


درسته که گفتم دوباره برگشتم ولی باید کمی موتورم گرم بشه و برای همین هم ممکنه پست هام اولش دیر به دیر باشه. اصلا" یادم می ره عکس بگیرم از کارهام. خیلی بد شدم. انشاالله درست می شه.
خوب چند روز پیش به درخواست آقای پسر پیتزا درست کردم وفکر کردم که براتون بزارمش اینجا. می دونم که غذای آسونیه و خیلی ها ترجیح می دن آماده بگیرن و فقط بذارن تو فر و یا اصلا" بیرون بخورنش. من اینو واسه اونایی می ذارم که دوست دارن تو خونه هم درستش کنن.
خمیرش خیلی خوب می شه. مواد لازم برای خمیر:
آرد 175 گرم
یست 1 قاشق چایخوری
روغن مایع یا روغن زیتون بی بو 1 قاشق غذاخوری
آب کمی گرم 120 میلی لیتر
شکر نصف قاشق چایخوری
نمک کمی
یست رو با 1 قاشق چایخوری آرد و شکر مخلوط می کنیم و آب رو بهش اضافه می کنیم و می گذاریم جای گرم تا کمی ور بیاد. وقتی حاضر شد می ریزیم توی ظرف مون و روغن و آرد و نمک رو هم اضافه می کنیم. مخلوط می کنیم تا خمیر به دست بیاد. توصیه می کنم آرد رو کم کم اضافه کنید چون آردها با هم فرق دارن و ممکنه میزان آرد کمتر یا بیشتری بخواد. روی خمیر رو می پوشانیم و می گذاریم جای گرم تا ور بیاد. در این فاصله می تونین بقیه مواد رو حاضر کنید.
برای روی پیتزا یه سس درست می کنم. میران مواد رو دقیق نمی تونم بگم چون همه اش چشمیه ولی کسی که این کاره باشه می تونه در بیاره. یه دونه سیر متوسط رو له می کنم و در کمی کره تفت می دم. یه قاشق رب اضافه می کنم و باز کمی تفت می دم و کمی سرکه اضافه می کنم. شعله گاز متوسط است. کمی سبزی معطر مثل اورگانو و یا ریحان خشک می ریزم و هم می زنم و خاموش می کنم. این سس رو روی خمیر می مالم و بعد مواد رو می ریزم روش.
میزان موادی که برای خمیردادم یه پیتزای بزرگ می شه. یعنی تو ظرف 28 سانت. البته من با این ضخامت دوست دارم. برای مواد روش این دفعه از سوسیس ، کالباس ؛ قارچ و زیتون خرد شده استفاده کردم ولی به سلیقه ی خودتون، صد البته، می تونین تغییر بدین.
وقتی مواد رو روی خمیر ریختم می ذارم تو فر و صبر می کنم تا خمیر بپزه ولی خشک نشه و وقتی پخت اون وقت پنیرش رو می ریزم. باز کمی میذارم تو فر بمونه در حدی که پنیرش آب بشه و بعد حاضره. این پیتزایی که تو عکس می بینین سه جور پنیر داره. یکیش مخلوط پنیر گودا و ایدم eidam رنده شده است و پنیر موتزارلا ورقه شده. روی پنیر هم کمی آویشن پاشیدم.
امیدوارم امتحان کنید و دوست داشته باشید.

۲ نظر:

تنبل خونه شاه عباسی گفت...

سلام هیرسا جان. چه خوب که اومدید. امیدوارم که همه چیز رو به راه باشه و دوباره همه چیز روی روال بیفته. پیتزای خوشمزه ای بود...جداً گرسنه ام شد عکسش رو دیدم. شاد و سلامت باشین.

nazanin گفت...

سلام هيرسا جون
خيلي خوشحالم كه دوباره برگشتين و ممنون كه دستور پيتزارو هم گذاشتين
هميشه با ديدن عكسهاي وبلاگ تون تو دلم قند آب ميشد ولي حيف كه دستور نداشت