۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

پای اسفناج


اول بگم که این اسم رو همین جوری رو این غذا گذاشتم که فقط نشون بده ترکیب خمیر و اسفناج داره. این رو یه بار که خیلی گیر کرده بودم درست کردم. یعنی خونه نبودم و برای درست کردن غذا اونقدری فرصت نداشتم. حتما" مشابهش رو امتحان کردین. مقدار نمی تونم بهتون بدم چون خودم هم همین جوری درستش کردم. 
قارچ را شسته و ورقه کردم. برگ اسفناج فریزری را با کارد کمی خرد کردم. پیاز رو کمی تفت دادم و بعد اسفناج رو ریختم و گذاشتم رو حرارت تا کمی آبش بره و قارچ رو هم اضافه کردم. می گذاریم آبش بره. نمک و فلفل و کمی جوز هندی زدم. قتی آبش رفت خاموش کردم و گذاشتم کمی خنک شد. خمیر هزارلا رو به صورت مربع هایی که می بینید برش دادم و گذاشتم در سینی فر و از این مواد رویش ریختم و کمی هم پنیر رویش پاشیدم. گذاشتم در فر. از ظاهرش متوجه می شید که حاضر شده یا نه. خیلی خوشمزه شده بود. به خاطر خمیر هزارلایی که داره خیلی آدم رو زود سیر می کنه و طعمش هم عالی بود. با ترکیبات دیگه هم می تونه خیلی خوب بشه. مثلا" چند نوع پنیر مختلف با ژامبون و یا پیاز داغ فراوان با خامه یا پنیر.

۳ نظر:

مطبخ شیما گفت...

سلام هیرسا عزیزمممم

خوبیی گلم؟

حتما به زودی این غذای خشومزتونو درست میکنم،دست گلت درد نکنکه خانوم کدبانو

مامان تینا و سینا گفت...

وای خیلی عالی شده ، دستت درد نکنه . شما خمیر هزار لا رو آماده میخرین ؟

Hirsa گفت...

دوست عزیزم، اینجا خمیر رو آماده می شه حرید. من ایران هم که بودم آماده از قنادی می گرفتم. قنادی آراز اول خیابون ویلا. صبح بهش تلفن می کردم و می گفتم چقدر می خوام و بهم می گفت که کی برم و بگیرم.