۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

کوکوی لوبیا سبز


اینو یکی از دوستان تبریزی بهم یاد داده. کوکوی بسیار لذیذی هست و من خیلی درستش می کنم چون هم تنوع غذاییه و هم خیلی مفید. مقدارش رو دقیق نمی تونم بگم چون چشمی درست می کنم. لوبیا سبز تازه رو خرد می کنیم و می ذاریم یه جوش کوچیک بزنه. نباید بپزه چون بعد له می شه. اگه لوبیا سبزش باریک بود می تونید جوش ندید. یه سیب زمینی کوچیک رو پوست کنده و خیلی ریز چهارگوش خرد می کنیم. خیلی ها این سیب زمینی خرد شده را تفت می دن ولی من نمی دم و خام می ریزیم. چیز دیگه ای که لازمه پیاز داغه که نقش مهمی داره چون خیلی تو طعمش فرق می کنه. خوب، لوبیا سبز رو اگه جوش دادین می ریزین تو آبکش تا آبش بره بعد می ریزید در یه ظرف، سیب زمینی خرد شده تفت داده یا نداده رو هم می ریزید روش و پیاز داغ رو هم اضافه می کنیم. نمک و فلفل و زردچوبه هم اضافه می کنیم و هم می زنیم با قاشق تا مواد با هم مخلوط بشن. در یه ظرف دیگه تخم مرغ هاتون رو خوب می زنید و بعد به مواد اضافه می کنید. و می ریزید تو تابه. بقیه اش هم که عین همه ی کوکوهای دیگه است.
خیلی ها توش گوشت چرخ کرده ی تفت داده هم می ریزن ولی من نمی ریزم چون لوبیا سبز خودش پروتیین داره. امیدوارم که خوشتون بیاد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام من اول همه را تفت میدم و توی ادویه اش گل محمدی و دارچین هم میریزم خوبه میشه یا شایدم ذائقه من خوب میاد وبا ارزوی بهترین برای شما دوست عزیز