۱۳۸۷ تیر ۱۱, سه‌شنبه

ماست و خیار


تو هوای گرم تابستون ماست و خیار یکی از پر طرفدار ترین خوردنی هاست. البته به عنوان اردور در همه ی فصل ها استفاده می شه ولی تابستونا یه مزه ی دیگه ای داره. اساسش ماست و خیاره و بقیه ی چیزا معمولا" سلیقه ای اضافه می شه. مثلا" گوجه فرنگی فیله شده و نخودی خرد شده که به خاطر رنگ قرمزش خیلی خوشگلش می کنه. بعضی ها توش پیاز ریز شده می ریزن و بعضی ها هم سیر له شده. بعضی ها توش فقط نعنا می ریزن و بعضی های سبزی خوردن ساطوری شده. می شه بهش کمی خامه هم اضافه کرد که این طوری بهتر آدمو چاق می کنه!! گاهی هم واسه خوشگلی می شه کمی پودر ژلاتین بهش اضافه کنیم و توی قالب درست کنیم و مثل دسر برگردونیم و با چیزای مختلف تزیین کنیم.
بدترین کاری که می شه با ماست و خیار کرد اینه که با ماست معمولی (غیر چکیده) درست کنیم و یا خیار رو توش رنده کنیم. سعی کنید این اتفاق نیافته چون ممکنه دیگه هوس نکنید درست کنید. اولیش قابل بخششه ولی دومیش نه. البته این نظر شخصی منه.
اینی که توش فقط نعنا می ریزن به خاطر داستان سردی و گرمیه. خیار و ماست هر دو سرد هستن و نعنا گرمه. دقیقا به همین دلیل بعضی ها کمی کشمش و گردوی نخودی خرد شده هم بهش می زنن.
این عکسی که می بینید ماست و خیاری است با ماست چکیده، سیر، نعنا، خیار ریز شده و گردوی خرد شده.

هیچ نظری موجود نیست: